Friday, December 24, 2010

BBQ bersama yg tersayang..

Last weekend aku bersama BFF plan for a small BBQ....saje da lame xlepaking bersame BFF n sahabat yg len..mintak izin dr Radhi nk bt kt rumah,alhamdulillah die izinkan..dan ape lagi..aku pun start la planning itu dan ini bersama BFF..huhu


just ajak ex-classmate aku yg dok area2 dkt ngan umh aje..ni pun ayam2nye kitorg sharing2 tontong..huhu..tgh bulan kot..nan ado seponser! huhu..cume aku sekadar menggoreng bihun penambah makanan..yea..bersilat aku masak bihun 2peket dlm kuali sekangkang kera yg xbrape nk besar tu....jumaat lepas je aku pulang dr kantor,trus ajak Radhi pegi pasar beli brg2..bnyk jugakla..campur ngan sedikit brg umah..hihi..


sampi umh start la aku membasuh ayam yg 2ekor tu..kecut2 jugakla jari aku dok membasuh ayam 2 ekor..iye, aku jugakla yg memerap ayam2 tu..hahaa...aku xtau nk letak ape sbnrnye..ptg tu sblm ke pasar..sempat aku tanye encik gugel resepi BBQ ayam..dgn sekali imbas je aku tulis..sbb nk cepat..haha..org kate klu nk masak sedap..jgn kire sgt resepi ni..tgk sekadar panduan..lepas tu ikut rase lidah kite la...huhuu...aku salin aje resepi tu dr blog ke mane tah...tibe time nk blend ..dlm resepi tu ade kene racik ade kene blend..ade kene ketuk..sampai kt aku..sume aku blend..hahahha..dgn serbuk jintan n ketumbar yg da hancus tu pun aku blend skali...hahah..baru la betul2 sebati kn..hihihi..Radhi? huhu die tgk dr ruang tamu aje.ihihi..sblm tu die tlg aku kerat2 ayam..aku xreti nk kerat brape bnyk n tang mane nk kerat..haha..slalu beli kt pasar, da siap potong..aku punye semangat blend rempah..sampai penuh 1 blender tu..huhu..bile da perap ngan ayam cm ade lebey plak...huhu..ape lg simpan la..then ayam yg umh pun ade lg dlm freeze..aku try la perap ayam tu dgn rempah lebey td...dlm 15minit lepas tu smntr aku dok kemas2 dapur..aku pun letak kuali then try goreng ayam td...ade la dlm 3ketul aku grg..masak je..aku trus bwk kt Radhi...die rase..then diam je..aku ingt xsedap..da mcm kuciwa,nnt mesti esok member mkn xbest..uuwwaaaa...time aku plak rase..aku rase sedap aje..pastu tgh dok maen FB...sekali aku jeling kt pinggan,da hilang bhgn aku...aku pandang Radhi,die sengeh2 kambing plak kt aku..rupenye die yg curi..hhaha...aku taney die sedap x? die kate oklatu..Hubby aku mmg jenis yg ssh nk ckp sedap..xtau la knape..malu ngan aku kot..hahaa...sbb kitorg mmg slalu bertanding sape yg masak lg sedap..kdg2 die masak sdap,tp aku kate x..dlm hati meronta kate sedap sbnrnye...ahhaha...hipokrit ke kami????..lantakla..ala tp kami mmg slalu bergurau cm ni..bukan siyes pun..hidup klu selalu nk siyes..xbest jugakkn..huhuh..

so layanla gambar2 BBQ ek...


 ni muffin hasil air tgn BFF cik Mai..Cik Mai nnt jgn lupe adakan kelas bt Muffin utk saye yea...haah


ni pulak puding Cocktail berkuah....hasil air tgn BFF Cik Azidah..OK cik Azidah saye da pandai bt ni..huhu

 owh ini..kakak saye,abg ipar berbaju merah..dan adik ipar saye berbaju putih..sikecil berbaju merah sdg baring dan sikiut berbaju pink adalah anak buah saye....


taraaaaaaaaaaa...inila ayam n sosej yg sedang dibakar..sosej tu dicelup rempah perapan ayam yg lebeh..sgt sedap jugak!..hihh


owh saye sdg berburak dgn Radhi la tu..yaa itu dia..tukang bakar ayam pd mlm itu..En.Peja..


dari kiri: Peja sbg pembakar ayam, Incik Khairul sbg pemakan ayam dan kanan sekali Chap sebagai mandor pd mlm itu..haha..(ekceli Chap tukang bt bara mlm tu)

No comments:

Post a Comment

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...