Sunday, June 12, 2011

susu

Salam peeps..

hiihiihih..malam-malam buta ni bukak cerita susu pulak...huhuh..Saje la nak share dengan kalian. Ramai kawan-kawan saya yang xboleh minum susu, alasannye nak muntah bau susu, takut gemuk minum susu...haishhh  tak boleh terima pulak telinga saya mendengar..(emo sendirik!)

Al-kisahnya hari jumaat malam masa nak bertolak ke kuantan, tibe-tibe rasa cam xbest je..cam ade yang tak lengkap.fikir punya fkir, rupanya dah 2 hari saya tak minum susu. Saya memang dah di ajar dari kecik minum susu, tak kisah la susu pekat manis ke, susu tepung ke, susu dutch lady dalam kotak ke, asal namanya susu saya telan aje..ihhih

Kalau dulu. memang wajib la pagi2 minum susu,kalau xdapat susu alahai lemah betul badan rasanya..tapi sejak di sekolah menengah,masuk asrama di dewan makan kadang2 sarapan pagi dengan air teh-o, kadang-kadang dapat susu...so saya kena belajar untuk skip susu..susah jugak mula-mula...memang badan lemah..

Bila da masuk belajar time diploma,duduk berdua dalam 1 bilik, ada pemanas air so bolehla pagi-pagi sebelum ke kelas buat susu...hihihih...tapi masa tu kalau da lambat bangun,xsempat buat air,sure saya akan curik masa juga untuk buat susu pada hari itu, tak kisah la petang atau sebelum tidur..yang penting sehari kena minum jugak susu..huhuh

Sekarang, saya minum Anlene seperti dibawah ni, tapi saya minum yang pure kaler putih, bukan yang coklat..


Orang kata kalau tengah TTC bleh minum susu Anmum materna ni...

Ada orang juga kata, susu EnfaMama ni lagi bagus dari Anmum Materna, sebab dalam susu EnfaMama trus ada Asid Folic,so klu yang TTC tu tak perlu ambil asid folic berasingan, khasiat asid folic terus ada dalam EnfaMama... =)


Hi-goat juga elok kan? 

Alhamdulillah saya tiada masalah untuk minum susu. 

2 comments:

  1. eh, masa kat techsas ko ada minum susu ke? aku baru tau aku tak leh minum susu.... takut resdung jadi teruk...

    ReplyDelete
  2. bukan kt techsas la babe..kat techsas celah mane nk bt susu...hahaha...itu mase aku kt IKBN ler...hihi

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...