Thursday, September 22, 2011

unwell

Salam peeps..

Hari ni masuk hari ke-3 saya demam. Dan serasa saya genap juga 3 bulan berturut-turut setelah Radhi demam, saya pula yang dijangkiti..

Cerita bermula pada hari sabtu 17 September, Radhi keje petang masuk jam 3..sepatut pukul 11 mlm baru pulang, sebaliknya maghrib tu da dengar bunyi motorbot  motor dia kat depan pagar..saya dengan kencang bukak pintu, tanye kenapa balik awal..
ringkas jawabnya, "demam"
dengan keadaan diluar hujan rintik-rintik, Radhi masuk rumah terus saya suruh pergi mandi basahkan kepala.
Saya dengan kencang masuk dapur, masak nasi + goreng ayam + sup sayur..
berselera pulak Radhi makan sebab ada sup sayur.. :p

Esoknya, ahad badan Radhi masih panas..siap masak untuk makan tengahari, saya bawak Radhi pergi klinik amek mc..naseb kedua-dua kami ada klinik panel.. hihi..yela lepas-lepas raya di tengah-tengah bulan kering nan kontang ni kan..ihiihh..
Isnin, kami ke pejabat masing-masing seperti rutin harian. minggu ini kami berdua dalam shift petang..disebabkan hujan masa nak ke ofis tu, Radhi hantar saya ke pejabat saya dan dia meneruskan perjalanan ke pejabat dia..Malamnya, sementara menunggu Radhi jemput, tekak saya dah macam xsedap, rasa pedih bila telan air liur.saya da dapat agak kalau baik je Radhi dari demam dia, selang sehari atau 2hari pasti saya akan demam pula..

Selasa, jam 12tghari kami berada di LCCT untuk menjemput mama dan ibu (mak saudara) saya setelah mereka berdua pulang beraya di kampung halaman. Mama orang seberang, sama seperti keluarga Nawal kalau tidak silap saya, sulu saya pernah cerita dlm blog ini takpun di dalam blog lama saya..uhuh..Mungkin sebab berada dalam air-cond terlalu lama, badan terus jadi sengal-sengal. Di rumah ibu, saya nak solat pun rasa susah je nk gerakkan badan..terasa sengal seluruh badan. dalam jam 5, kami terus gerak balik rumah. sampai Seri kembangan, saya ke klinik Fadzliyana..naseb tiada orang langsung masa tu. ihih

Doktor cek suhu melalui telinga saya, nahhhhh 39darjah selsius..huhuh terkejut, seingat saya tak pernah saya demam suhu badan saya sampai 39darjah selsuis..terus jadi takut..doktor bilang kalau esok masih rasa panas macam ni, kerapkan makan ubat jadi 6 jam yang mana sebelum ni disuruh makan ubat setiap 8jam. dan kalau dah 3hari masih demam panas sebegini, pergi kecemasan terus... whutttt???? itu yang saya takut..tp saya xbgtau Radhi..hiihih..saya takut..

Semalam saya ditugaskan ke International Helpdesk di Jalan Raja Chulan untuk jadi trainer system baru. Saya ke sana dengan seorang rakan sejawat. Pagi naik kereta dia, park kereta di Star Sg.Besi, naik lrt terus ke Masjid Jamek, menapak hingga ke Muzium Telekom..Balik, lebih kurang jam 3ptg, hujan gerimis dilautan terpaksa redah juga menapak lagi dari Muzium telekom hingga ke lrt masjid jamek..dalam kepala da terbayang saya akan melepek lagi hari ni.. Pagi tadi sebelum mandi saya test suhu guna termometer yang memang ada saya simpan dirumah, bacaannya suhu saya dah berkurangan ke 37.3darjah selsius. Tiba di rumah lebih kurang jam 4.30 petang, terus capai tuala mandi, cek suhu lagi. kali ni pula naik 37.9darjah selsius..owh hati da risau.. hidung pun dah mula berair..saya paling benci selsema..rumit..leceh..susah nk tido..susah nak hidu..

Dan hari ni masuk hari ketiga saya demam, saya gagahkan diri ke ofis juga..Di rumah saya sendirian bila radhi kerja, kalau ada apa-apa terjadi tiada orang yang akan tahu. Saya fikir lebih baik saya ke ofis..ihiihih..
Harap-harap berakhirlah demam dan selsema saya ni dengan cepat..Terbengkalai segala kerja-kerja rumah.huhuh

Ya Allah berikanlah kami kesihatan yang baik..ameen 



2 comments:

  1. sian yana...take care ok....btw...masa cuti2 nanti jgn demam camtu lagi yer :)

    ReplyDelete
  2. cer oleen makan madu..insyallah kurang selesama..kalo x seseme pon makan jek,nti seseme pon susah nak jangkit

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...