Tuesday, June 18, 2013

3rd Anniversary Gateway: Backpack Deuter kami

Assalamualaikum..

Aku tak cerita lagi pasal 3rd anniversary gateway kami. Aku cuba cerita step by step dengan ringkas dan padat. hehe.. Actually untuk 3rd anniversary tu kitorang pergi langkawi buat kali ke-2 bersama setelah Oktober tahun kami bercuti bersama family aku di sana juga..hehe Yeaaa, memang aku tak puas pergi Langkawi, ramai tanye aku ape yang best sangat pegi langkawi. Aku pun tak tahu nak jawab ape. Aku rasa tak bosan kat sana..hehe

Cerita pasal kat Langkawi nanti la entry lain. Entry ni aku start pasal backpack jenama Deuter. Kitorang memang suka bawak backpack berbanding beg beroda. Entala ek, memang bag beroda tu lagi mudah time nak ambik-ambik baju, tapi nak membawak tu leceh. Aku malas nk pegang-pegang, heret sane sini. Lagipun mungkin sebab berdua je kot. Lagi selesa galas je kat bahu. Kalau da beranak nanti, aku pilih jugak untuk beg beroda agaknye kotttt..entahlaaaaa... nanti da ada baby, baru fikir! hehe

Backpack lama kitorg, main zipnya dah patah- ganas beno aku neh..haha..Nak cari tempat yang boleh buat tukar zip tu tak jumpa-jumpa lagi. Lagipun backpack lama tu, jenis separuh plastik,separuh kain..so kalau padat-padat sangat aku takut rabak plak.. Memandangkan anniversary gateway ni kitorang kesana selama 4hari, so we all decide beli backpack baru..yeayyyyy!

Mula-mula aku tanya kat FB, yang aku nak tu dah sold out. Pastu aku google jumpa la sorang mamat dgn member dia jual, sama jugak, yang aku tu tak da. Then aku google lagi sekali sampai la aku jumpa blog bro Faizal ni - Backpack.. Aku usha-usha blog dia, then aku call terus dia tanya. Malam tu jugak kitorang janji nak jumpa. Alhamdulillah yang aku nak, ada dalam stok dia. =) Aku terus text Radhi, bagitau dia dah janji malam tu dgn bro faizal nak tengok bag. Kitorang janji kul 830mlm kat Petronas Uniten tu. Aku mintak je dia bawak banyak-banyak, senang Radhi nak pilih. sebab dia yang bayau kan, so dia la pilih...muahahha

si oren (baru) - Deuter - 60L+10L

si merah (yang lama) - the north face- 40L

Aku beli yang biasa-biasa je, gred AAA. Aku bukan kategori orang yang mementingkan keORIan barang-barang cam ni. Janji boleh pakai dan rasa berbaloi. CUN!!!
Tapi siapa yang mencari backpack original punya, bro faizal ni ade jual gak. Kalau kat blog dia tu, ada list MAIN MENU 1 dgn MAIN MENU 2. MAIN MENU 1 tu yang original punya. Yang aku beli tu kat list MAIN MENU 2. Siapa yang duduk area Klang Valley ni nak beli backpack, aku suggest deal aje dgn bro faizal ni, jumpa kat simpang luar. Nanti dia bawak selori sekereta backpack untuk dipilih. Macam kitorang, lain yang ditarget, lain yang kitorang sambar..muahahha.. Target nak tengok yang 50L je, sekali 60L+10L kitorang rembat. Aku ok je, senyum leborrr,Radhi yang bayo..kiikikii.. 

Memang sangat-sangat puas hati bila dapat pilih sendiri depan mata and dapat rasa sendiri, backpack aku memang totally kain, tak macam yang lama dulu. Yang aku punya, macam dalam link ni..hehe

Link blog : Deuterforsale
No Fon : Bro Faizal - 012-3949435

^___^

daa~~

Next cerita Gateway : Kereta sewa kami



7 comments:

  1. saya pun penggemar bag pack jugak! thanks share.. nanti beg i dah lunyai boleh cari brother ni untuk beli.. hehe..

    ReplyDelete
  2. suami beli deuter dekat cambodia murah....

    ReplyDelete
  3. yana... ida pernah cerita pasal abg Faizal ni jugak dlm blog. sbb hubby ida masa nak g gunung tahan tu cari dueter jugak. beli kat abg faizal ni lah jugak.. macam macam ade kann... cuma TAK ori. tapi ade aku kesah? hahahahahahhahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh yeke? haha..

      bnykkan dalam kereta dia..sume menarik tertarik..hehe..ade aku heran ORI ke TAk ORI..haha

      Delete
  4. hai sy dtg dr contest .. jom join! http://yuyukstandalone.blogspot.com/2013/06/contest-mereka-tagline-jelitawanis.html

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...