Tuesday, September 17, 2013

Pameran Kucing Putrajaya 2013

Assalamualaikum...

Asalnya aku browse fb dr phone hari rabu kalau tak silap.. sekali aku nampak banner ni

banner dr FB Perbadanan Putrajaya

Dah katanya 'hantu kucing', aku pun share kat wall kakak aku. memang haruslah kitorang terjah pameran ni.

On da set date, kitorg jumpa kat foodcourt presint 9, pagi sabtu! breakfast dulu kat situ. Lama kot tak datang situ. Last dengan TTC geng la, pekena nasi lemak ayam dara..huhu..Dulu zaman-zaman bercinta, memang ni port wajib la setiap minggu. Tak sah tak datang dalam seminggu, makan roti john..kekekeke

Siap breakfast, kitorang menuju ke perbadanan, anak buah aku yang sulung naik kereta aku. Dia memang suka camtu, kalau nak kemana-mana konvoi, dia suka naik kereta aku.
Sampai sana, kami parking kereta di parking tanah lapang belakang perbadanan, so menapak la sikit..ala tak jauh pun. Masuk-masuk je kat lobi perbadanan je, amboihhhhh penuh kucing.

Anak buah aku pon tersengih-sengih la tengok kucing banyak. Meh aku share sikit gambar


banyak lagi kucing sebenarnya, aku tak sempat nak amik gambar semua.. dok sebuk pegang-pegang, usap-usap kucing lagi..heheh..


Bawah ni spesis kucing tak berbulu, aku is very geli..ahaha

Masa aku dok tengok kucing ni, ada sorang tu dok interview owner kucing ni.. antara yang aku dengar:
Nama kucing ni : Alex.. Baka: Sphynx .. Umur : 3tahun .. Asal: Kanada .. Harga: +- 7K (if i'm not mistaken, aku ingt2 lupa) tapi semua modal dia nak bela kucing ni around 15K.. gulp gulp..huhu.
1 yang tak best masa aku dok amek gambar kucing ni, ada 1 au yg kurang menyenangkan, bukan bau hancing or what tapi mungkin bau air jantan kucing kot, sebab before tu ada 1 owner cakap,disebabkan banyak sangat kucing kat situ, kucing dia terbau bau kucing betina, then kucing dia rasa nak mengawan and mengeluarkan bau jantannya..gitula lebih kurang citenye...hohoh...Geli pun ye jugak aku ni tengok kucing tak berbulu macam tu, PELIKSSS...haha..Puas aku panggil2, dia takmo paling pun, so aku tak dapat tengok muka dia..hihi

Tapi almost kucing-kucing kat pameran tu, memang comels-comels..Yang baka macam garfield tu ofkos la duduk diam je tutup mata..nampak sangat pemalasnya..haha..

Most important thing on dat day, kakak aku tergoda membeli seekor anak kucing baka Persian long hair.keke..memang kucing tu comel sangat, mula-mula kitorang dok berebut amek gambar dia..Last-last terbeli jugak..hehe..Kakak aku dengan anak dia dah pernah buat survey kat internet, harga yang dia beli tu memang murah jugak dah dr harga yang dia pernah survey..

so here the new 'baby' in our life...


Umur : 3bulan..Jantina : Betina (gegurl.. :-p) Nama : Melo... asalnya kitorang letak Cici and ade lg la beberapa cadangan lain, tapi dok panggil-panggil Cici, dia tak tau kot nama dia. Then teringat adik yang jual tu cakap nama dia Melo..so kitorang try panggil Melo masa anak buah aku dok bergurau dengan Melo, memang tergedik-gedik la telinga dia , means dia tau nama dia Melo...haha..tergelak jugakla kami time tu..Melo memang aktif, best gurau dengan Melo..hehe

tu je la cerita aku..hehe.

^__^
daa~~

8 comments:

  1. omey omey omey angat!! ida hari tu ajak hubby pergi, die xmo. cis.. harapan ida nak pergi pameran ni.... huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...yana kalau dah ajak kakak, semestinye la dia nak terjah sebab anak2 dia pun gila kucing..hehe

      Delete
  2. Replies
    1. tu la geram sgt sizuka, pastu dia aktif sgt..lg bt geram..hehe

      Delete
  3. comelnya la melo! melo pun melo laaa nama pun cute..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe buh nama lain, dia xkenal azura..kena pakai nama lama dia jugak..hehe

      Delete
  4. heeee...comel nya..comellnya.. rase nak peluk kuat2

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...