Monday, January 20, 2014

Good Bye normal working hours :'(

Assalamualaikum....

Minggu lepas, Asst General Manager (AGM) ofis aku shoot email kat sume staff dept aku. Bulan 3 nanti start semua Non Executives staff akan bekerja dalam rotation shift bermakna termasuklah aku!!! Lepas baca email tu dan tengok jadual yang diattach dalam email, memang nak gugur jantung aku. Once again aku bakal melalui fasa-fasa bekerja shift. :'(

Beginilah nasib kalau bekerja dalam bidang helpdesk support/call centre. Department aku memang 24x7 tak pernah tutup even any public holidays, any disaster kat mana-mana. 2tahun pertama aku kerja, aku da kerja dalam 3shift rotation - means ada kerja pg, ade kerja petang dan ada kerja malam. 2tahun kedua pulak aku kerja 2shift rotation - shift pagi dan petang sahaja. dan 2tahun ketiga aku bekerja dalam normal working hours. dan sekarang sepatutnya masuk tahun ketiga aku bekerja normal working hours, tapi sebaliknya akan terjadi. 1Mac 2014, aku akan mula bekerja dalam 2shift rotation. No more public holidays for me. sobsss..

Jauh disudut hati aku memang teramat kecewa dengan ketetapan ni tapi siapa aku untuk melawan. Terlalu kerdil untuk dibanding dengan mereka yang lebih berhak. Cuma aku harap aku masih mampu untuk melayan Radhi dengan sebaiknya, menyediakan makan minum Radhi dengan sebaiknya, mengatur masa untuk aku study dengan sebaiknya dan memberi sedikit ruang untuk diri aku sendiri menjadi insan dan hambaNYA yang baik.

Yang aku harap moga ada hikmah yang disusunNYA untuk aku dengan perubahan ini kelak. Aku pasti Ya Allah, segala yang Kau aturkan hanya yang terbaik untukku.. Aku REDHA....

daa~~

1 comment:

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...