Tuesday, December 1, 2015

Free Seat Air Asia balik Kelantan

Assalamualaikum....

Ahad tu hari aku takdek keje dok umah sambil marathon Tuan Anas Mikhael, aku dok blogwalking sana sini sekali aku terbaca kt bloglist aku pasal entry Kak Neena pasal free seat Air Asia . Aku takdek berhajat nak membeli pon, saje nak baca apa isinya entry tu.  Korang kalau nak baca boleh klik kat ayat yg bold tu aku dah siap2 link kan. hehe.. :D

Sesambil aku dok baca tu, kebetulan plak Kak Neena kasi contoh ke Kuala Terengganu, teruslah aku terasa macam nak test ke Kota Bharu kg halaman tercinta my other half, Radhi...hehe.. Ahad tu last date Air Asia buat free seat promo tu, aku takde la yakin ade cuma saje nak tgk ikut yg Kak Neena ajar tu, sebab selama yg aku grab promo Air Asia lepas takde aku kisah pon pasal fare la ape sume tu, aku rasa within our budget, just grab!!! hikhik..

Mulanya aku test awal Ramadhan, memang takdelah kan nak dapat free seat tu...Since promo tu dari May2016 - Feb2017..So aku skip siap-siap bulan mana yang da ade public holiday besar dan yg aku dah plan holiday..kkeke..Antaranya : Jun - Ramadhan, Julai - Aidilfitri, Ogos - still available for us, September - Aidiladha & terbang ke suatu tempat bersama AA ;p.. October - still available for us, November - terbang bersama soulsisters, December - Feb 2017 - still available for us. 
Tu diaaaaaa!! berderet dah. Since oktober masih available, so aku saje test Oktober tu before school holiday start.. This is what i got



Teruslah aku propose kat Radhi, aku capture gmbr then whatsapp dia, sebab dia kerja ahad tu. Laju je soalan dia utk 2org ke? Aku cakap yess utk 2org KL -KB - KL...Then dia reply, "beli je la yang, jadi ke tak jadi balik belakang citaaaa!"...So dengan lajunya aku pon zapp zapp zasssss, settle belian..Lama jugakla tempoh aku balik tu, sebab 2015 memang kurang sgt2 kitorg balik Kelantan. Kalau balik pun, Jumaat petang lepas kerja kitorang gerak dari KL then ahad tengahari dah gerak semula dari kampung, sempatla tidur 2mlm. Nak balik cuti lama-lama, cuti aku dah habis banyak masa pergi umrah aritu. So terpaksa la adjust-adjust, dengan tiket AA yang aku dah beli 2014 terbang 2015 la, masa tu date umrah tak confirm lagi. Berpeluh gak aku kira cuti 2015.hihihi...

So itulah harga tiket yang aku dapat utk balik Kelantan Oktober 2016 nnt,..hehe.. owh yea kalau beli guna debit, ada processing fee .. tapi better la guna debit dari credit card, caj credit card lg mahal. Kitorang pun tidak menggunakan credit card, takutt terbabas guna...kekeke.. Total harga aku bayar adalah RM42.40.. Malas congak processing free tu. Kira sendiri la kalau korang nak tau..hehe.. Harga tu equal to RM21.20 seorang pergi balik. Still affordable!!!.. Selalu Radhi isi minyak kereta kalau balik Kelantan, RM50 tu dari KL ke Kuala Krai. Kat Kuala Krai, topup lagi minyak. Tak masuk tol kat Gombak tu lagi eh...Masa pun jimat, tak delah penat sgt. Tapi tak boleh la selalu balik naik flight ni, sebab selalu klu aku balik kampung, MIL aku macam-macam yang dia kirim.hikhik...Kalau naik flight ni terhad la sket.

Tu je la yang aku nak bebelkan. Since still berdua ni, pergerakan tu senang. Urus diri sendiri je, kalau ade anak nanti, takdenya aku nak grab sana grab sini beli tiket ni. Ni pun aku tawakal je, kalau da rezeki mengandung tu nanti, abaikan aje sume yang dah beli ni. Rezeki itu lebih berharga aku kira, ye tak?!! hehe..

daa!
^__^

3 comments:

  1. kita x tau bile nk blk kg...kene tgk jadual atok! kalau x harus grab gak hahahahahaha

    ReplyDelete
  2. Haaa....last paragraph tu menarik perhatian....(ai baca sampai habis tau, x de skip2...)...so nak aminkan, semoga tercapai impian....hehehhe

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...