Sunday, January 2, 2011

Sinopsis Ustaz Amirul

huhuhhuh..sy sgt teruja dgn cerita ustaz amirul yg ditayangkan di TV3...sy suka dgn penampilan Ashraf Muslim...ini bukan kerana ketampanannya yea..hihi..beberapa minggu yg lalu sy ade mengikuti Wanita Hari ini di TV3..Ashraf memberitahu bahawa dia sememangnya sedang belajar agama dan ilmu perubatan islam..Dia mula berminat mendalami ilmu agama selepas pulang dr Umrah ..alhamdulillah...sejuk tgk muka dia.. =)

okey berbalik pd topik entry...saye selitkan sedikit sinopsis drama ini :

USTAZ AMIRUL mengisahkan tentang cabaran dan dugaan yang perlu diharungi oleh seorang lelaki berusia 30 tahun bergelar Ustaz Amirul (Ashraf Muslim) yang baru tamat pengajian peringkat sarjana dalam bidang Usuluddin dari Universiti Islam di Mesir. Dengan dikelilingi pelbagai kepura-puraan dan manipulasi budaya moden, Ustaz Amirul akan diduga keteguhannya sebagai pemegang amanah Allah, dalam melaksanakan niatnya untuk memulakan kelas agamanya sendiri. Ustaz Amirul juga telah berjanji kepada ibunya, jika sekiranya dia tidak mempunyai seorang calon isteri setiba dia di usia 30, ibunya berhak untuk memilih mana-mana calon untuk dijadikan teman hidup Ustaz Amirul.


pic credit to OH BULAN!

saya mmg xbace sampai habis sinopsisnye..sy cuma ambil sedikit saje, sbb mau tgk sendiri kisahnya di TV3...insyaAllah sy tidak akan melepaskan setiap episod drama ini....hihihi...

p/s: suke jugak tgk Eira Syazira...ihihhiih

2 comments:

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...