Sunday, July 17, 2011

Dilema Pilihan Hati

Salam peeps...

Selamat berhari minggu buat kamu semua ya =)

Hari ni nak cerita pasal dilema pilihan hati...haha..Sebenarnya saya mahu membeli kamera, uhuh setelah 3tahun setengah bekerja baru tergerak hati mahu memiliki kamera sendiri. Owh bukan sebelum ini tidak rasa ingin memiliki kamera, tapi keadaan tidak mengizinkan dan mungkin dulu saya lebih 'gilakan' telefon bimbit berbanding kamera. =)

Kali ini saya sudah berpuas hati dengan telefon yang saya miliki dan saya fikir, selagi kita masih tidak puas hati selagi itu kita kalah dengan nafsu diri sendiri..Pada saya, telefon bimbit saya sudah memadai untuk menelefon dan menerima juga menghantar SMS. Saya tidak pernah memiliki telefon yang boleh 3G dan ketika bercinta pun kami tidak pernah ber3G, cukup sekadar mendengar suara dan berbalas ayat melalui SMS.

Sekarang saya sudah mula suka mengambil gambar,tambahan pula rakan sekerja suda ramai memiliki kamera  DSLR sendiri. Tatkala majlis makan yang dianjurkan di pejabat, hanya menggunakan khidmat mereka sahaja sudah mencukupi, tapi mereka semua adalah dikalangan lelaki.

Berbalik pada cerita dilema pilihan hati saya, Radhi dah buat pilihan mahu merembat model yang berkenan..uhuh..~oh bukan beli sorang satu tau, ini harta sepencarian..ngeh ngeh~ Lame betul simpan duet utk decide beli kamera, ingat lagi entry saya yang mengidam memiliki jam tangan Swatch ..ihihih...sy kuburkan dulu ape yang saya idamkan ini..saya dengan Radhi buat satu budget untuk kamera, jika ada saki-baki setelah rembat kamera, so saki-baki tu akan saya rembat jam tangan swatch tu nanti..ihihh

Okeh lets see kamera mane yang buat saya jadi dilemaaaaa..zazzzzzzzzzzzz

1) Olympus Tough 8000
waterproof to 10m and shockproof till 2m =)


2) Sony TX10
waterproof till 5m =)

3) Canon EOS 550D Kit (EF S18-55 IS)

4) Nikon D5100 (with AF-S DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED VR) 


all images credit to google

Semuanya under our budget. 2 kamera compact dan 2 DSLR...huhu...yang mane satu akan dirembat..jangan nanti da pergi kedai 'terbekenan' yang lain pula..parahhhhh!!!..

U all yang ada cadangan/nasihat/pendapat pasal kamera-kamera ni, silalah drop ur comment yea.. thanx in advance =)

5 comments:

  1. wa...olympus tough tu cam best je yana

    ReplyDelete
  2. wah, nak beli kamera baru yer.. syoknyer!!!

    zana pakai olympus, husband pakai olympus gak.. tapi yg biasa2 jer.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. kata hati sy slalu kata yg pertama itu btl...so sy minat yg no 1...heeee :D

    ReplyDelete
  4. eKa -> uwaaa Yana berbelah bahagi...uhuh

    Zana -> xpernah beli kamera lg Zana, 1st time nk beli neh..hihi

    Azidah -> huhu..kata hati sy xbrape nk kuat pd no 1...huhuhu cmno?

    ReplyDelete
  5. 1st thing 1st dear...what type of camera do u want..nak yg compact camera ke or DSLR..quality gamba ade sikit beza coz DSLR ade baaanyak function untuk photog..but if u want something easy to carry, u shud get compact camera..yg no. 1 tu agak bagus for compact camera sbb sangat tough plus boleh masuk air..aku pakai yg tu la..sbb blum ade minat lagi nak belajar berphotography.. kalau ade DSLR harus la belajar ber-fotografi tu..klu gune auto mode je bek bli compact camera kan?

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...