Thursday, July 21, 2011

Pemeriksaan Kesihatan

Salam peeps...

Semalam di tempat kerja saya ada buat Hari Kesihatan. Macam aktiviti ada, mula 9pagi hingga 5petang. Kebetulan minggu ini saya di shift pagi, so bolehla saya kunjung..hihhih..(Kalau kerja shift petang, surely saya malas nak datang ofis awal..hihhih)

Habis saje waktu bekerja saya jam 3petang, terus saya dengan teammate saya ke lobby TM Point..Ingatkan da petang,orang dah kurang, tapi still ramai lagi...Mula pergi jenguk orang derma darah, sebab ada kawan saya yang mahu derma darah..saya? hahha..penakut...belum bersedia..dan saya tidak boleh menderma darah pada ketika itu..hihihi...(ladies,tau kan? hee~)

Mata terus melilau cari kaunter untuk cek tekanan darah dan gula. Jumpa adik nurse tu,dah xingat baju yang dia pakai dari poliklinik mana..isi nama, then kami Q hingga nama disebut. Owh yang paling best adik tu sebut CIK.hhahha..sampai saya duduk pun still dia panggil CIK...tapi ada teammate yang 'dengki' betulkan,sebut Puan..hahaha..(hafsah! kamu la tu...hahaha)

Saya tak ingat nak snap gambar kat situ..then pergi untuk cek tulang, kat cni da mcm kat klinik...ada kaunter isi borang,ade kerusi untuk menunggu,ada bilik untuk pemeriksaan..


okeh kakak berbaju hijau tu tukang daftar..hihih

 kelihatan seorang mamat sedang diperiksa tekanan darah..hehhe

 owh ini rekod pemeriksaan saya..saya tiada sejarah kencing manis, darah tinggi dan lelah/athma...

Hasil pemeriksaan:

Tekanan darah: 126/76 ~~Nurse kata Normal =)
Gula dlm darah : 5.1~~ Nurse kata Normal =)
saya tanye kolestrol cm mana, dia kata selalunya kalau tekanan darah normal, gula pun normal, kolestrol should be OK..dont worry...cuma Nurse kata, berat sy mmg terlebih...BMI da over...hahaha..nurse suruh diet dan kurangkan makanan karbohidrat..takut berat lebih sangat nanti lagi susah nak pregnant...Noted Nurse!!!InsyaAllah Nurse, puasa nanti saya cuba kurangkan berat badan.

Cek mata: kene pakai spekla, cabut spek mmg saya xnampak kalau tulisan :
pakai spek: mata kiri n kanan ..OK

ade satu lagi...huhu..
Payudara..kawan saya yang lain segan nak cek.saya pun segan, tapi sebab dah kawin ni,hormon pun da bercampur,saya hilangkan rasa segan tu...Nurse tu ada ajar jugak cara untuk cek payudara. Lepas dia ajar, dia cek saya sambil ajar n ajar-ajar sikit cara urutan untuk cek jika ada benjolan..Alhamdulillah saya Normal..

p/s: saya dan teammate akan start bersaing berat sape plg bnyk turun sepanjang puasa ni..hee~~

1 comment:

  1. jom sama2 kita turunkan berat badan masa puasa ni.. tp xtaulah berjaya ke x zana punya usaha sbb selalunya puasa naik la berat ni.. huhuhu

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...