Monday, August 22, 2011

Siakap 3 rasa

Salam peeps..

3hari tanpa blogwalking.. =(
3hari tanpa mukabuka.. :(

Khamis petang saya pulang ke kampung suami, dek kerana mertua buat kenduri buka puasa bersama saudara terdekat. Kebetulan tahun ni adik ipar saya sampai giliran untuk bertugas di hari raya, jadi mungkin disebabkan itu mertua buat sedikit makan-makan bersama saudara. =)

Bertolak dari KL jam 630petang, siap2 beli kuih standby untuk berbuka. azan maghrib kami di karak highway, berhenti di stesyen BHP ,menikmati makanan..

Alhamdulillah jalan clear, cuma jalan menghala ke KL, banyak kereta, Radhi kata silau. kesian dia..Sampai di rumah mertua lebih kurang jam 230pagi. Mak mertua sudah siap masak nasi, masak lauk untuk sahur. Radhi ajak terus bersahur dah alang-alang berborak itu ini, hihiih..kalau tidur dan disuruh bangun lagi, saya rasa memang kami berdua surrender...hiihih..

Berbincang tentang menu untuk berbuka puasa pada hari jumaat itu, ibu mertua saya kata " Oleen,esok masak siakap 3 rasa 7 ekor yea, permintaan abah!"
Gurlppp....telan air liur saya dengar..terus pandang Radhi, dia dah sengih-sengih..saya pandang ibu mertua, dia senyum juga...diulang lagi,abah yang mintak oleen masak..Saya pun dengan senyum dan ikhlas menjawab, OK.. (dalam kepala dok berlegar-legar ingat resepi..ihih)

Imbas kembali setahun yang lalu, 30 Ramadhan 1431H..hari terakhir puasa di rumah mertua, saya masak siakap 3 rasa 2ekor..mungkin terkena dengan lidah bapak mertua..itu yang diminta saya ulang masakan itu lagi.. =)

credit to google image

Ikan siakap yang dibeli besar, jadi hanya 5ekor untuk masak 3 rasa..Alhamdulillah licin kesemuanya.. =)

p/s: abah, balik raya ni oleen repeat lagi ek..sian kat payed (adik iparku sorang lagi xdpt merasa kelmarin sbb tak balik ada final exam..)

6 comments:

  1. byk nyer masak smpai 5 ekor... untuk makan bape orang tuuu?? hehehe

    ReplyDelete
  2. wahhh masakan menantu jugak yg FIL suka.. mesti sedap ni ^^

    ReplyDelete
  3. kak atul -> ramai kak, ade 7 family semua skali..family belah PIL sy sgt besar..penuh rumah.ihih

    Fara -> hihih..alhamdulillah...family in law Yana mmg suke mkn2 Fara, blk raya ni bertambah la berat...adeehhh..

    UyaRayza -> ihih...oppsss..sorry..lalal :p

    ReplyDelete
  4. mesti sedap ni.. sila kongsi resepi!! hahahahhaa

    ReplyDelete
  5. Zana -> alaa...resepi campak2 je..ihihih..mau ka? ihikss

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...