Sunday, October 14, 2012

Cuti-Cuti Langkawi - Day 1

Assalamualaikum...

Sebelum ingatan kenangan langkawi hilang, saya siapkan terus entry langkawi.hehe
Cuti-cuti kami start 5oktober - 7oktober. Singkat je harinye.
Flight kami pada pukul 3.10ptg.
Pagi jumaat tu baru saya terhegeh-hegeh pack barang masuk beg lepas subuh. haha..
sempat jugak saya basuh dulu baju kerja Radhi pagi tu.

Untuk ke LCCT, ofismate sy yang hantar, kitorg park kereta kat ofis saya, then ofismate saya tolong hantar. Pukul  2.15 kami dah terpacak kat LCCT, konon nak isi perut dengan McD, tapi MasyaAllah,full!! yang tengah beratur pun punyalah panjang setiap kaunter, so Radhi malas. End up,berlapor sekejap tunggu sampai langkawi je baru makan. hee~~

Sementara tunggu gate bukak, sempat saya bergambar dulu then tepek kat fb..

Ni masa tengah tunggu to depart. Masa pergi, flight full! yang kerusi merah je kosong..hehe
dalam sejam kami dah landing di Langkawi.. yeahhh! esaited gilaaaa..
Kat sana kami sewa Nissan Serena. Best gila kereta ni, yela kereta besauuu ,2.0cc plak tu..hehe
Flight kakak pukul 7 baru landing. So kami ikut suka hati la berjalan dulu.
Radhi tak habis-habis cakap, nak beli kereta tu sebijik! haha
Lupa amek gambar kereta!..hehe
Lepas amek je kereta kami terus cari port untuk makan. Lapar sangat dah!
Kami makan di tepi roundboard airport tu: Airport corner.Sedap!!

Kami sewa kereta sekali dengan sewa bot untuk island hopping. Next entry saya cerita harganya ye =)
Sepanjang masa menunggu kakak, kami berjalan ke Cable Car, tapi tak naik pun. Radhi takut gayat! haha. Saya tak mahu amik risiko ajak dia, nanti kalau dia sakit kepala, kan dah spoilt holiday kami...hehe
Then kami ke perdana ape tah namanya. yang ada bot layar tu. kami lepak tepi pantai tu, ada orang jual2 minuman & makanan. So minum lagi la kami..hehe
Dalam 630 kami gerak slow-slow ke airport, tapi kami lepak kat tepi jalan menuju ke pantai cenang tu. Tepi-tepi jalan ada banyak orang jual laksa, pasembor & macam-macam lagi la. Perut da kenyang sangat pulak. kat situ jugakla Laksa power yang sering diperkatakan tu. Memang ramai orang makan situ.

Dekat-dekat pukul 7 saya dah nampak flight AA nak mendarat, so dah tau kakak nak landing.hehe
Amek kakak sefamily n mak, kami terus gerak ke pantai cenang untuk check in.

Kami check in di Rasa Eksotika Vacation Home. Kami amek 3bilik.

1 family room - ada 2 katil queen - utk kakak n suami dan 2 anak - RM140/nite
1 Deluxe room - 1 katil queen - utk saya & Radhi - RM90/nite
1 superior room - 2 katil super single - utk mak & anak sulung kakak - RM80/nite
all room include with breakfast =)
total all rooms for 3D2N = RM620

Ini gambar bilik saya & Radhi. Ade sofa 2seater+1 L shape, tv, peti sejuk, and wardrobe. Bilik ni tak ada kipas siling, ada air-cond je. So memang sejukkkkkkk jeeeeeee.. heheh :p

Ini pulak bilik kakak. Antik kan katilnye..hehe..Dalam bilik air kakak ada bath tub..hehe
Gambar bilik mak saya lupa amek. hehe Gambar bilik kakak pun saya 'sedut' dari blog kakak..hehe

Memandangkan check in pun dah malam, so siap-siap check in, solat maghrib cecepat sbb dah nak habis waktu..hehe.. Then mandi ape sume, kami makan je di Rasa Eksotika punya restoran. Untuk yang menginap di vacation home ni, dia bagi diskaun 10% utk dinner & lunch. So end up malam tu kami dinner di situ je. makan masak panas. Ikan siakap 3rasa, kailan ikan masin, telur dadar, sup tulang, ayam goreng kunyit, nasi sorang sepinggan then siap tambah 4pinggan pulak, pastu air sirap 2jug, mak minum air panas n radhi amek air nescafe ice. total RM 114 after 10% disc. Murah tak? ngeeeeee :D Kami rasa berbaloi, sebab memang sedapppp.. Siap makan kami jalan-jalan sepanjang jalan di pantai cenang tu, happening!! kiri kanan ada kedai-kedai.

Pukul 11 kami berjalan semula balik ke bilik masing-masing, Siap sedia esok untuk island hopping. yeayyyy!
Aktiviti yang paling saya tunggu-tunggu...hehe

End for day 1.

bersambung untuk day 2...tunguuuuuu

^__^

daa~~

1. tgk org bercuti, ni yg bt tak sabar nak bercuti sama ni

2. ehem~ eka nak g mane.. ;p dah kuar citer langkawi!! yeahhhhhhhhh

3. bilik first tu cam cantik je..ala2 bali

4. Salam Leeya, sy just nak share. Untuk yang berkeluarga ramai yang datang ke Langkawi boleh tengok-tengok peluang untuk rent apartment 2-3 rooms di tripadvisor under specialty lodging, harga amat berpatutan. Apartment fully aircond, astro, washing machine, dapur, swim pool.

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...