Thursday, October 18, 2012

Cuti-Cuti Langkawi - Day 2

Assalamualaikum..

sambungan dari entry ini -> day 1

Janji dengan mak n kakak, jumpa untuk breakfast jam 830pagi, sebab pukul 10 agent yang kami sewa bot+kereta tu nak datang untuk bawak kami ke jeti for island hopping!!!

Kami breakfast di restoran Rasa coz breakfast included sewa bilik. breakfast bukan buffet but kena pilih dari menu breakfast diorang. Sorang 1 makanan & 1 air. yang dewasa majority makan nasi lemak, anak-anak buah saya mat salleh sikit..diorang makan sandwich dangan scrambled egg...huhu..

Jam 10pg, bdk agent tu dtg bawak van, tapi kami decide bawak kereta sndr.senang!! Masalahnya bila da masuk kereta n gerak ke jeti, baru teringat kami hanya sehelai sepinggang! So nanti balik basah kuyup berendam, duduk atas lantai kereta je la, takmo seat basah..haha..

Budak van tu bawak kami ke jeti bersebelahan TM Resort. Jalannya sempit je, so kalau nak park kereta pun tepi-tepi jalan tu je. Tips disini, kalau korang nak pergi island hopping minta aje dengan orang yang u all beli pakej tu hantarkan ke jeti, nnt diorang akan pick up sekali time nak balik. Senang!. jangan lupa tanya/janji pukul berapa nak balilk..hehe

Sampai dijeti, kami beli air mineral je utk bawa ke sana, sebab rasanya tak lapar dah, tapi mungkin haus je. Lagipun saya teringat say apernah baca kt blog lain yang kata jangan bawa plastik makanan ke sana, sebab dijeti tasik dayang bunting banyak monkey! hehe
Siap beli air, kat jeti tu nanti akan ada orang yang ambil gambar candid kita. Tips disini: Sila senyum dan pandang kamera budak tu. Kalau tak, kamu akan menyesal..hehe Sebab apa? akhir cerita tasik dayang bunting saya nanti saya bgtahu kenapa..hee~~

tengok muka budak excited yang kat tengah tu..hehe
Ini bot kami yang punya!
Kitorang sewa sebuah bot untuk island hopping & nissan Serena untuk 3hari di langkawi
total : RM 600
murah ke mahal ek? tak tahu la.
Tapi kitorang puas hati la, sebab pakcik bot tu tak berkira sangat dengan masa. =)
Terima kasih Pak Abu..hehe

Mula-mula kami ke Tasik Dayang Bunting..yeayyy!
ini yang saya nantikan. ^_^

gambar wajib orang akan ambil dlm bot menuju ke tasik..hehe

sudah sampai..yeay!!

penunggu cum penyambut tetamu..hehe.. meraka tak kacau orang pun ;)
sudah sampai..hehe

Saya takut sebab rasa macam tersedut ke bawah je..hehe

akhirnya! kami berendam disini..yeahh..next year again ok syg!! hehe

mak tak berendam, tapi buat keli spa + dpt tgkp ikan

Siap berendam macam badak dalam tasik tu n saya sempat jugak telan sedeguk dua air nye, kami pun berangkat ke jeti untuk ke destinasi seterusnya..hehe

Pulau Singa Besar

Kat sini aktiviti atas bot je. Tengok eagle feeding. Pak Abu campak daging ayam dalam laut tu, then lama sikit eagle akan trun sambar daging-daging ayam tu. Seronok gak. Cantik tau sebab sangat banyak eagle kat sini. Berhenti kat sini dalam 15-20minit camtu je. Tak boleh lama-lama rugi masa nak berendam lagi..hehe

tunggu eagle trun tangkap chicken dalam air
 next stop is : Pulau Beras Basah

Aktiviti di sini mandi-manda tepi pantai sambil bakar kulit bersuka-ria.hehe...Disebabkan saya dah lama tak mandi pantai, so inilah masanya nak lepas gian..haha

Masa kitorang sampai sini, ramai jugak orang.
Cari port sebab mak taknak mandi. Dapatla port atas kayu besar, bolehla mak duduk sambil jaga bag2 & harta karun kami.

hehe

kakakku snorkelling di tepi laut..ahaks..
kitorang buat aktiviti sendiri, tangkap anak ikan. kebetulan ada pulak sekor nemo sesat kat situ. So siapa yang pki snorkel tu la yg menjejak nemo tu..hehe

itu je yang kami buat di ketiga-tiga pulau.
Seronok tak terkata!
Pak Abu pulak jenis tak cerewet, pukul 230ptg baru kami gerak ke jeti pulau beras basah ni.

Ingat tak lagi yang saya cerita ada budak amek gambar time kat jeti tu.

Inilah sebabnya..hehe

kenangan!
 Memangla diorang buat duit, tapi kenangan ni. Radhi tengok je terus dia suruh beli..hehe
Gambar Radhi lawa je, saya suka! Tapi gambar saya tak elok. Saya terpejam mata dengan sekuat hati plak. haha..Mula saya taknak beli, tapi Radhi kata ambil je, kenangan!
Ok word kenangan tu menewaskan saya!..hehe
Selamat RM 20 untuk kenangan..hehe

Lepas beli ni, Kami pun gerak balik ke habitat bilik masing-masing. Mandi-mandi, celup-celup pakaian basah dek air masin tu & solat zuhur. Siap semua kami naik kereta semula, menuju ke pekan Kuah untuk shopping...hehe

Sampai di Kuah, kami cari tempat makan dulu. Kami terus menuju ke dataran lang. Makan area situ je.
Siap makan terus la menuju ke tempat wajib bergambar..hehe

kami memang suka pakai baju yang sama..hehe

me with mom!

Ramai orang time ni, yela hari sabtu kan. Ibarat hari ahad di KL dan negeri-negeri yang cuti sabtu ahad. So time ni la orang amek angin.. =)
Kitorang jalan jugak ke Jetty point, tak beli apa pun, saya beli jagung nelson je. Habis makan sambil jalan menuju ke parking kereta.
Parking kereta dicaj 50sen/sejam.Sangat murah kan..hehe

Keluar dari situ kami gerak ke Haji Ismail group, tempat wajib juga. Ini kat bandar kuah.
Saya beli coklat untuk saya, radhi tak makan coklat sangat & coklat yang dikirim ofismate.

hasil melabur duit
Radhi pulak beli kain batik Jawa Tulis yang ma dia kirim..hehe =)

Siap shopping ni semua pun dah pukul 7 dan azan pun dah berkumandang. Terus balik ke pantai cenang, balik bilik. Dalam 8.30 kami keluar pulak untuk cari dinner.
makan di kedai berdekatan je, sebab hujan renyai-renyai masa tu. Malas nak pergi jauh. Siap makan, saya, kakak & mak pergi tempat urut kaki refleksologi.
RM30/stgh jam
Yang urut tu adalah orang thailand. Memang sangat sedap urutannya. Hilang terus rasa penat seharian tadi.
Mula-mula mak tak nak, tapi teruja tengok saya & kakak diurut, mak pun join dua kaki...hehe.
Bahu pun diurut sekali. Saya memang tak tahan bab bahu ni, Mungkin sebab saya selalu pening/sakit kepala. Ada la kot urat tak betul, nak tanya dgn tukang urut tu agak susah,sebab dia tak faham Malay. English pun ada yang faham ada yang tak.Camno? hehe..So redha je la sebab best..hehe

Siap berurut, kami jalan-jalan sekejap cuci mata di sekitar pantai cenang tu. Pantai cenang ni memang sangat happening time malam tau!!!

okla rasenya itu saja untuk day 2. banyak gila gambar kan? haha.. 1st time saya buat entry yang banyak gila gambar..hehe

^__^

daa~~

bersambung utk last day/ 3... :(

1. best kan bila bercuti dgn family...

2. HAHAHA!! Ida kan, memang bila nampak camera je memang senyum lebih.. siap buat peace lagkkk... Heeee~

3. Boleh bg contact no sewa kereta plus island hoping tu email ke cni erk tq dahlia.ien@gmail.com

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...