Monday, October 31, 2011

Pertama Kali

Salam peeps..

Sehari sebelum Deepavali yang lepas, Om (pakcik) saya di Indonesia datang Malaysia. 
Owh mari bace sedikit salasilah keluarga saya.
Mama memang pure orang Indonesia. 
Arwah Papa n Mama sepupu.
Atuk belah arwah papa n nenek belah Mama =adik beradik...
* saje nak selit jugak-> Atuk belah ayah Radhi n nenek belah Ma Radhi juga adik beradik*
^_^

Disebabkan Mama kawin dengan Arwah Papa so Mama ikut menetap di Malaysia hampir 40tahun yang lalu.
Di kalangan adik beradik saya hanya abang Zuri je yang pernah balik ke kampung Mama di Indonesia..
tak aci!!! hahah

So malam sebelum Deepavali aritu Om (abang sulung mama) transit kat Malaysia utk ke Tanah Suci Mekah.
Rombongan diorang menginap kat Alson Klana Hotel Putra Nilai.
Alhamdulillah minggu tu saya dan Radhi kerja shift pagi, so sebelah petangnya sempatlah kami jumpa Om.

Semua ahli keluarga kami yang ada di KL berkumpul kat Nilai malam tu.
Yang tiada Yong and her kids, also Mama.. Diorang semua kat Kelantan.
Ini adalah kali pertama saya bertemu Om. Om tidak pernah dtg Malaysia seingat saya. Dan saya pun tak pernah pulang ke Bukit Tinggi, Indonesia..

Malas nak taip dah..haha boley?!!
Meh layan gambar meh..
kalau ada yang kabur atau gelap..maaf yea.. pakai henfon cikai aje.. =)











4 comments:

  1. wah..org indonesia rupanye..hehe..sy nye datuk pun org indonesia jugak..dulu2 datang mesia..hehe

    ReplyDelete
  2. wah..asl dari sana ye..best2...ley g jln2 sana...;)

    ReplyDelete
  3. iedchan --> wah, kamu pun indomalay la ek..hihih

    chinta --> mama asal sane..ihihi..tu la sedare mare kt sane da sebok suh blk..hiih

    ReplyDelete
  4. http://diyanasakura.blogspot.com/2011/11/dia-tag-akuaku-tag-koko-tag-dia.html

    *TAG Kamu..visit blog saya!

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...