Thursday, August 1, 2013

Rest In Peace - Chua Boon Huat

Assalamualaikum..

Harimau mati tinggalkan belang, manusia mati tinggalkan nama, itulah yang terjadi pada pemain hoki Malaysia Chua Boon Huat..
Dia dah pergi buat selamanya meninggalkan jasa mengharumkan nama negara dalam sukan hoki.

Pagi tadi masa siap-siap nak ke ofis, biasa aku bukak Astro Oasis, tengok ulangan Tanah Kubur, habis tanah kubur baru aku keluar rumah. Tapi pagi tadi aku buka astro 856, siaran radio ERA. Berita 7.30pagi, masa tu aku dah bergerak ke muka pintu nak keluar, sekali dengar Pemain Hoki Negara, Chua Boon Huat mati akibat kemalangan jalanraya di LDP berhampiran LRT Kelana Jaya. Disebabkan dok bergegas nak ke ofis, aku puas dok fikir betul ke yang aku tengah bayang tu Chua Boon Huat tu, sebab dah lama tak ikuti hal-hal Hoki ni.

Sampai ofis, aku terus google image, SAHHHHH betul yang aku imagine tu Chua Boon Huat. terusss rasa sedih. Bagi aku dia sangat legend! Main hoki wakili negara dari umur 17tahun. Muda lagi umur 33tahun skrg.

Dia antara pemain hoki yang aku suka. Yang paling aku suka of course pasangan adik beradik, Keevan Raj & Logan Raj..hehe..diorang ni ade styleyang best. ape yang best entalah...Mungkin sebab diorang ni handsome aku suka tengok kot..bahahahha

Lepas aku sah kan muka CBH tu, Nadia aka Joey - housemate aku masa study kat IKIP Kuantan dulu plak whatapps aku ckp pasal ni. Owhhh kami sangat banyak memori pasal player-player hoki ni...hehe adoiii tetiba mengulit kenangan zaman nakal-nakal dulu..haha













ini dia orangnya...CBH





















Pahang tuuuuuuu...hehe

kalau nak tengok keadaan kereta Proton Perdana dia, klik ni

REST IN PEACE, CBH !


daa~~

No comments:

Post a Comment

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...