Tuesday, May 26, 2015

Span Magic Daiso/Melamine sponge

Assalamualaikum...

Aku ade hutang cerita Langkawi.. 6-9Mei aritu aku dengan Radhi pergi Langkawi. hehe.. First time kitorang travel berdua je. Ok, later aku story semua. ade je dlm draft..gambar aku dah save dalam laptop semua.

This time aku nak story pasal span magic. hehe.. Ekceli span ni, teeta yang introduce kat aku, zana & yannie masa kitorg dating kat IOI aritu. Tak cukup corum masa tu, sebab nana balik Muadzam, acu kahwin - acu is adik nana.

Ta kata jangan beli kat Daiso mahal, sebab Daiso da ade gst kan.. wuwuwu.. ta suggest beli kat Mr.DIY. IOI tak de Mr.DIY, kalau ada pun rasanya kaki kitorang da penat merayap serata IOI tu. hehe. So aku decide cari kat Mr.DIY kat Jusco rumah aku je.

Aritu aku keluar dengan Radhi pergi Jusco, aku masuklah Mr.DIY tu mencari span magic tu sebab before tu Yannie dah beli kat Mr.DIY RM3.80. Aku mencari punya mencari nan hado, ke mata aku yang tak nampak tah. Pasrahlah tak beli masa tu.

Semalam, lunch hour aku dan officemate ke De Pulze makan Manhattan Fish Market yang promo tu. Daiso searas dan sekangkang kera je dengan MFM, lepas melantak kat MFM kitorang pun masuk Daiso dan aku terbeli jugak span magic tu d Daiso. Kebetulan memang dah time aku nak menyental dinding bilik air. So beli je la, boleh buat eskperimen ye dak? hehe..

image from google
Ni la rupanya span magic tu. Namanya Melamine Sponge. Petang tu balik rumah lepas kerja, time nak mandi tu jugak aku buat eksperimen sental dinding bilik air aku. Memang cepat, mudah dan berkesan..yang penting sekali memang magic..hahahah.. sekejapan je hilang kotoran dan tak perlu guna sabun. Cuma basahkan je span tu. Aku beli memang sebijik plastik dan rupa macam dalam gambar tu. Besar sket, ade 4 potong tapi aku potong lagi 2. JIMAT! Tetiba jadi seronok membasuh bilik air. ngeh ngeh.. Kalau sinki jadi lekat daki tu, tenyeh guna span tu je, terus berkilat. Kalau span yang biasa aku guna, kena add sabun sket. Baru daki ilang. Takpun guna berus sabut, berus sabut pun kena guna sabun.. Dengan span magic ni tak perlu sabun.. terbukti berkesan...haha

image from google
Ni saiz lain untuk melamine sponge ni. Try la, pasti berpuas hati... hehe.. Owh yea harganya mcam biasalah, Daiso RM5 plus gst 30sen...huhu .....TQ ta intro kat kitorang span ni. sayangggggggggg teeta.. hehehe.. :p

daa~~
^__^

No comments:

Post a Comment

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...