Wednesday, June 17, 2015

Ahlan ya Ramadhan - the date is confirmed!

Assalamualaikum....

InsyaAllah esok kita semua akan menyambut Ramadhan di tahun 1436hijrah ni. Tahun ke 6 aku berpuasa as wife dan menyediakan sndr juadah berbuka dan menu bersahur. Sebab masih berdua so berbuka dan bersahur tu macam makan biasa hari-hari je. Kalau weekdays memang tak dan aku nak buat kuih untuk berbuka, selalunya Radhi akan beli je. Kuih wajib dia adalah seri muka.. Dia makan hari-hari pun boleh. Last year feveret aku masa berbuka. lepat pisang. Gerai tu kat rumah aku je. Sedap lepat pisangnya, terasa betul-betul manis pisang. Harapnye tahun ni ada la lagi gerai yang jual lepat pisang tu tahun ni. hehe

Dan insyaAllah Ramadhan kali ni, adalah Ramadhan yang paling bermakna dalam hidup aku sebab dengan izin Allah, aku akan mengerjakan umrah bersama Radhi dan ma + abah mertuaku dan adik ipar bongsu aku. Alhamdulillah tak terucap dengan kata-kata bila saat pertama kali ma bagitahu aku, abah dah booking tempat untuk kita buat umrah puasa nanti. Teringat aku pernah terdetik dalam hati ketika itu aku jeles tengok kawan-kawan lain terbang sana sini melancong. Aku pernah sebut, cop pertama dalam pasport aku nanti adalah cop aku pegi Mekah. Masa tu aku rasa aku main sebut je, tak pernah terfikir ianya akan jadi kenyataan dalam beberapa je lepas aku sebut tu. Alhamdulillah kuasa Allah.

Semuanya abah dan ma mertua aku yang uruskan. InsyaAllah kami akan berangkat pada 5Julai dan pulang pada 19Julai. Alhamdulillah Allah izinkan kami merasa 10malam terakhir disana dan beraya di sana. Tak terjangkau dek akal aku akan beraya di sana bersama suami. Rezeki Allah adil buat hamba-hambanya. :) Ni link entry aku 3tahun lalu pasal nak pergi umrah, berjejes air mata bila baca semula di waktu ini.. Alhamdulillah terima kasih Allah..

Di sini, aku nak amek kesempatan untuk memohon ampun dan maaf pada semua kawan-kawan dan pembaca blog aku andai terkasar bahasa atau terguris kata yang pernah aku lafazkan atau coretkan. Sesungguhnya aku insan yang serba kurangnya. Doakan perjalanan umrahku dipermudahkan dan selamat pergi selamat juga pulang ke tanah air.

Pada rakan-rakan TTC khususnya yang ingin mengirimkan doa untuk aku bacakan di sana, boleh la email pada aku :

leeyanaradhi@gmail.com dengan tajuk email - TTC - Doa di tanah suci supaya senang aku compilekan. Jangan lupa nama penuh ya! Kalau boleh secepat yang terdaya sebab aku juga sedang seboleh-bolehnya mensettlekan assignment untuk semester ni sebelum berangkat nanti. :)

Selamat berpuasa! ;)


7 comments:

  1. Alhamdulillah3x...
    Syukur alhamdulillah dengar berita Yana ni...murah rezeki dapat peluang mengerjakan umrah di bulan Ramadhan...inshaAllah. Nak selitkan doa pada Yana nanti ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah Yani. boleh nnt email je kat Yana ye. =)

      Delete
  2. alhamdulilllah best nye yana dapat berpuase kat sane!...da dapat jejak kaki pon da syukur kan yana...Alllah best nye...yana kita nk mintak tlg doakan nnt kita pm yana ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh Reha, nnt Reha email kat Yana tau, jgn PM.. senang yana nk compile.. ;)

      Delete
  3. Alhamdulillah, bestnya dapat ke makkah masa ramadhan ni... smg selamat pergi dan pulang... i dah email nak tumpang selit doa gak :-)

    ReplyDelete
  4. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...