Friday, July 27, 2012

Terlepas sahur

Assalamualaikum...

Seperti biasa setiap tahun perkara yg wajib akan terjadi bl bulan puasa adalah terlepas waktu sahur..hehe
Saya bukan tak kunci jam. Entah berapa jam yang dikunci.
Jam loceng yang bising tu 1, tablet saya 1 , handset radhi 1.
Start dari pukul 4pg, dan 4.15pg.
Handset radhi kdg2 aje kunci. ikut tuannya.

Pagi tadi saya dah sedar jam loceng yang bising tu bunyi pukul 4pg. saya matikan dan niat dalam hati kononnya 5minit je lelap.
Selalu tablet saya, saya letak kt side table betul2 tepi telinga saya. Tapi malam tadi saya letak hujung sikit.jadi jauh sikit la dari telinga saya, tapi still di side table saya.
Saya boleh tak dengar tablet saya menyanyi pukul 4.15pg tu. Ya Allah..

Sekali sedar-sedar dah pukul 6.15pg. 
Terus saya kejut Radhi cakap dah terlepas sahur, saya tak sedar.heheh
Dia pun terus tutup mata semula..huhu
Saya pun tutup mata semula. 6.30lg baru saya bangun siap-siap iron baju n tudung nak g keje & solat subuh.
Simpan lauk yang tak jadi sahur tu dalam peti sejuk..hehe

Takut jugak tak tahan, sebab malam tadi masa buka saya makan nasi sikit je. :(
Tapi alhamdulillah, Allah bantu saya hari ni. =)
Siap masa rehat tengahari saya lepas ke ekspo jom beli barang raya di presint 2 putrajaya lagi.
hehe
Balik tu pulak, saya naik ofis solat zuhur sekejap. pastu turun balik pergi bayar segala bil-bil kat Tmpoint sebelah ofis.hehe
Memang rutin saya bayar bil, sbb senang sebelah ofis je.hehe
Biasa sebelum bayar saya akan kire semua n text dekat radhi berapa total untuk claim dengan dia..haha :p

Alhamdulillah selamat puasa saya hari ni.
Tak lapar tapi haus Ya Rabbi..
Cuaca panas sungguh.
kat Malaysia pun dah panas, apetah di Mekah kan.

Semoga mak dapat menempuh dugaan di mekah. 
amin

^___^

daa~

3 comments:

  1. Ida hari pertama je dah terlepas.. awal awal terkejut nak bangun pagi pagi... lepas tu dah ok.. hihii

    ReplyDelete
  2. Nana pon terlepas hari ni..tp still gagah jalan2 midvalley..hehe

    ReplyDelete
  3. Nana pon terlepas hari ni..tp still gagah jalan2 midvalley..hehe

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...