Tuesday, September 11, 2012

Matta Fair September 2012

Assalamualaikum...

Cerita pasal Matta fair dulu ek..hehe
Sorang ofismate saya pergi makan angin ke Turki minggu lepas. Tak ramai yang tahu, itupun saya puas korek-korek dari tuan punya badan ke mana dia nak melancong..hehe. 

Macam-macam saya tanya dia. Bajet la ape la.. Dia cakap dia amek pakej masa pergi Matta Fair sebelum ni. Lepas 10minit habis borak dengan dia, dia bagitahu saya minggu depan (pada waktu itu) ada Matta Fair - 7-9 Sept. Dat tyme saya tengah 'gtalk' dengan kakak saya, terus aje jari laju menaip ajak dia jenguk Matta Fair. hehe..Ajakan saya terus dijawab OK..hehe
Iye! Saya tak pernah pergi Matta Fair even da duduk Klang valley ni bertahun. Saya malas ke tempat crowded ditambah pulak Radhi pun spesis tak suka ke tempat crowded so memang tak la nak pergi ape-ape fair ni.

Saya & kakak decide pergi ke sana hari Sabtu. So pagi tu saya keluar seawal jam 8.30pagi. Menuju ke rumah kakak, pick up dia di rumah then park kereta saya di Komuter UKM. Rumah kakak sekangkang kera aje dengan komuter UKM tu..heee..

Sampai kat PWTC, dalam pukul 1045pagi, orang tak ramai sangat lagi. Bolehla nak berlenggang kangkung dalam dewan tu. Kami masuk dewan1 kot.Dewan yang jumpe mula-mula sekali. Kakak nak cari pakej ke Sabah, saya ? tettttttt..hehe.. Kitorg amek je flyers yang diorg bagi, sambil jalan sambil telek-telek flyers.

Then jalan punya jalan, sampaila kat booth yang banyak pakej ke Langkawi. Oh yes! saya akan ke langkawi untuk hanimun 3minggu lagi..owhhh xsabar!
kami pergi dengan mak, kakak n family. Sepatutnya ada abang n family, tapi semalam abang da selamat berlepas ke France untuk outstation 3bulan. So kakak ipar saya tak mau pergi without abang, susah nak kawal anak-anak dia..hehe

Untuk ke langkawi kami cuma belum ada kereta sewa & pakej island hopping. Kitorg decide nak amek MPV je nanti, senang. So dari 1 booh ke 1 booth kami singgah, sampaila kami deal di meja bulat dengan 1 agent. Mulanya akak tu kasi kami pakej MPV + island hopping (bot sendiri, bkn sharing) + mangrove tour.
Tapi disebabkan kesuntukan masa dan tujuan saya memang nak island hopping yang utama, so kami tolak pakej mangrove tour. Next time kite mangrove tour..
Dah  diskas punya diskas, siap tekan calculator akak tu 5-6 kali, kakak setuju dengan harga yang diberi. Kitorg bayar dalam 30% deposit aje dulu. balance nanti masa di langkawi baru bayar habis.
Rasanya dah berbaloi kot tu..hehe
Kami dapat sebuah MPV untuk 3hari disana, dan sebuah bot untuk kami island hopping yang mana tidak perlu share dengan orang lain dan kami boleh ikut time kami sendiri. Just deal dengan orang agent tu bila sampai nanti, pukul berapa kami nak start island hopping..hehe Yeay!!!

kakak merenung calculator..ehhe
Beside pakej ni, kitorg ade beli jugak tiket ke Dinasour World di Pusat Sains Negara.. ini ofkos la kakak nak layan anak-anak dia. Tiket murah jugak. total tiket untuk kami 4dewasa, 1 senior citizen, 1 kanak-kanak under 6years old & 1 tiket kanak-kanak under 12years old = RM55 shj.hehe
Ini expired hingga hujung bulan 10. Kakak kata, tunggu suami dia balik cuti wiken, baru kite pergi..yeay!!!



Dapat beg kaler pink ni masa beli tiket.hehe..
owh ye, untuk masuk kesemua dewan, hanya bayaran Rm4 seorang dewasa. Kanak-kanak saya tak ingat..hehe


Banyak ni la flyers dalam beg pink saya tu..hehe. Esok tu baru saya tengok-tengok semua. Kalaula banyak duit dan banyak cuti, saya susun 1-1 percutian saya... ewahhhhh..hehe


tengah jalan nak ke STAR LRT di depan The Mall tu, saya perasan banner ni.
Matta Fair next year is on 15 -17 march!!!
Dont Miss it bebeh!

itu saja, kalau ada apa nak tanya, just drop the comment or email saya yea..

^____^

daa~~

11 comments:

  1. nana rase nana pon pernah pergi sekali je matta fair fair ni..tp pergi jln2 je..takde kemane pon..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu ade tujuan mmg syok la kot bl jumpe yg dicari..klu jalan2 je,dpt survey2 harge n tmpt best dlm flyers yg dpt..hehe

      Delete
  2. bila la nak dpt pegi... syok kan dpt rege murah2

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe,, utk kaki jalan mcm eka, mmg elok pegi matta fair ni..hihi..star cruise pun ade booth tau eka..hehe

      Delete
  3. Haa honeymoon untuk 2013 la pulak.. Ekekek :p

    ReplyDelete
  4. Ida pun tak pernah pergi.. padahal berbelas tahun dok sini.. hehe.. Jap pakej mangrove tour tu ape yekkk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. xpe nnt ade mase try jejak,mesti syok! mangrove tour tu tour ke gua yg ade kelawar, tgk eagle feeding,ape lagi tah..ade lg..yana xingt dah

      Delete
    2. ada gk bg ikan makan kt tpt ternak ikan laut dlm sangkar..

      Delete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...