Thursday, June 7, 2012

membebel

Assalamualaikum..

Malam ni saya nak bebel hal balik kerja petang semalam. huhu..
Semalam balik kerja, pecut jugakla takut jam kat traffic light nak masuk equine tu.
Sampai aje kat susur masuk Equine tu, perghhh dah panjang beraturnye kereta, nyesal tak masuk SKVE ikut 16 Sierra..huhu..Ape boleh buat, beratur jugakla saya, sambil layan radio. 

Saya memang tak suka beratur kat situ time balik kerja, sebab kereta yg dah lambat suka sangat cilok-cilok potong barisan, pastu jadi sampai 4barisan kadang-kadang.
MENYUSAHKAN!!! 

Tengah syok-syok saya layan radio, tiba-tiba sebijik kereta Kelisa Silver WMC 5*42 cucuk depan kereta saya nak potong tanpa bagi signal. Saya memang tak suka orang cucuk-cucuk nak potong lane tak bagi signal. Kalau bagi signal saya boleh consider lagi untuk bagi laluan dia masuk depan saya. Saya memang terkejut sangat time tu, naseb sempat tekan brek, terus saya tekan hon, yang buat lagi saya nak marah tu driver tu perempuan dan ada member dok sebelah jadi co-pilot. Ape salahnya co-pilot tu angkat tangan kat saya minta laluan nak masuk depan ke, kan? Lepas saya hon tu, saya tekan brek terus kelisa tu masuk depan saya,kali ke-2 yang buat saya hangin sangat, lady driver tu boleh angkat tangan tunjuk FU*K dekat saya. Kali kedua terkejut!
Terus saya angkat tangan tunjuk penumbuk pulak kat dia.haha...

Saya tak sangka sangat perempuan yang bertudung tu  boleh tunjuk isyarat macam tu dekat saya. Sangat-sangat tak malu okeh!!! Saya pandang kereta sebelah kanan saya, brother bawak wira. Dia geleng-geleng kepala sambil senyum kat saya. Mungkin dia pun nampak isyarat yang driver kelisa tu buat. Saya pulak yang malu.

Saya tak kisah kalau dia nak balas hon saya sekuat-kuat hati pun. Tapi saya memang pantang orang buat isyarat-isyarat macam tu. Paling saya kesal datangnya dari seorang perempuan yang bertudung dan saya kira sudah bekerja. Sepatutnya fikiran lebih matang dan be professional. Rugi je beli kereta yang lengkap dengan signal tapi tak guna. Mana hilangnya nilai-nilai murni dan adab masa dijalan raya. Bila dah kena langgar orang lain disalahkan, tapi tak sedar diri sendiri yang salah!

Bagi saya, kalau dah jam tak payah nak rebut-rebutla, tak kemana pun perginya. Nak cepat sangat terbang aje..huhu..


^__^

daa~~

13 comments:

  1. Cis... kuranga jar betul nama nya nie.. xder adap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg kurang di ajar ..hihi..mungkin da jadi habit dia tunjuk sign tu..smpi ke tua la gitew..huhu

      Delete
  2. huh ape daaa.. langgar je kete dia yana :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingt nk langgar jugak org yg xsyg kete cmtu.. tp i syg kete i, u..hehe

      Delete
  3. sbb orang camni la nana selalu berangan nak bawak kereta kebal..hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..lg hebat bwk kete kebal..lenyek aje sume..hehe

      Delete
  4. Erk? Buat malu okay!!! Betul kata cinta, langgar je. padan muka dia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg pun eida, bt malu je pompuen gitew..buekkk..nak langgar ngan kete kebal nana, bleh lenyek aje terus..hihi

      Delete
  5. tak senonohnyaaaa...memang patut pun tunjuk penumbuk kat dia..

    ReplyDelete
  6. 2hari lps nk masuk skool hazwan, ada van follow blkg org, org nk masuk kanan, siap dh bg signal awal2 dh..lmbat sikit je pun, kete dr depan byk,tak snggup nk hulur muncung..bolwh lak si driver van tu hon...pjg gilerrrrrr hon nye..org wt pekak je..bukan lama pun duk situ, dlm 10saat je kot..dia kalu nk boleh je hempet kiri sket..huhu

    ReplyDelete

tulis jgn xtulis..hihi TQ Darl ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...